Retningslinjer for produktanmeldelser
SodaStream – Retningslinjer for produktanmeldelser
1. Introduksjon
SodaStream oppfordrer sine kunder til å gi ærlige tilbakemeldinger om deres kjøp av SodaStream-produkter.
Disse retningslinjene beskriver hvordan kunder kan sende inn anmeldelser av SodaStreams produkter via SodaStream-nettsiden (www.sodastream.no), samt hvordan vi verifiserer og modererer disse anmeldelsene. Retningslinjene gjelder imidlertid ikke produktanmeldelser som er sendt inn via tredjeparter som Google, Amazon eller Facebook, som kan ha sine egne retningslinjer for anmeldelser.
2. Hvordan sende inn anmeldelser av våre produkter
Hvis du kjøper et produkt via SodaStream-nettstedet, vil du motta en e-post til e-postadressen som ble brukt i din nettbestilling, hvor vi ber om tilbakemelding på produktet ditt. Denne e-posten vil inneholde en lenke for å sende inn en anmeldelse via SodaStream-nettstedet. Anmeldelser som sendes inn på denne måten, vil bli merket som "Verifisert kjøper"-anmeldelser på SodaStream-nettstedet, da vi kan verifisere at anmeldelsen kommer fra en som faktisk har kjøpt produktet.
Hvis du kjøpte ditt SodaStream-produkt fra et annet sted enn SodaStream-nettstedet, kan du fortsatt sende inn en anmeldelse via "skriv en anmeldelse"-funksjonen på SodaStream-nettstedet. Som en del av innsendingen vil du motta en e-post for å bekrefte e-postadressen din. E-postbekreftelsen bekrefter at anmeldelsen ble skrevet av en ekte person og ikke generert av en bot. Disse anmeldelsene vil bli merket som "Verifisert anmelder" på SodaStream-nettstedet.
Når du sender inn en anmeldelse, må du oppgi visse opplysninger, inkludert navn, e-post, tittel, en "stjernevurdering" (ut av fem) og din kommentar/tilbakemelding på produktet. Dataene dine vil bli behandlet i henhold til vår Personvernerklæring. Hvis anmeldelsen din publiseres, vil kun fornavnet ditt, første bokstav i etternavnet, stjernevurderingen og kommentaren/tilbakemeldingen vises på SodaStream-nettsiden (dvs. ditt fulle navn og e-post vil ikke bli publisert).
3. Hvordan modererer vi anmeldelser for publisering?
Anmeldelser vil bli moderert før publisering på SodaStream-nettsiden for å sikre at de er relevante for produktet som er anmeldt og ikke er støtende eller på annen måte upassende å publisere. SodaStream forbeholder seg retten til å ikke publisere anmeldelser som med rimelighet anses å:
-
Inneholde banning eller eksplisitt språk/materiale.
-
Være støtende, ærekrenkende, trakasserende, voldelige, hatefulle eller på annen måte upassende, inkludert relatert til kjønn, seksualitet, etnisitet eller andre personlige kjennetegn.
-
Inneholde personlig identifiserbar, privat eller konfidensiell informasjon.
-
Være spam, automatisert, falsk eller villedende.
-
Være irrelevant for produktet som er anmeldt.
-
Være gjentakende (f.eks. flere anmeldelser sendt inn av samme kunde for det samme produktkjøpet).
-
Krenke immaterielle rettigheter.
-
Inneholde skadelig programvare eller lignende.
-
Ellers ikke bør publiseres av juridiske/regulatoriske årsaker.
SodaStream har som mål å publisere alle ekte anmeldelser som oppfyller kravene innen 14 dager etter innsending. Vi kan også dele anmeldelsen din på våre sosiale medier og/eller andre markedsføringsmaterialer.
Hvis anmeldelsen din ikke publiseres på SodaStream-nettstedet når du mener den burde ha vært det, vennligst send oss en e-post til info@sodastream.no.
